E-mail marketing

E-mail marketing is een vorm van directe marketing, je benadert je (potentiële) klanten namelijk rechstreekst via een e-mail. 

Nieuwsbrieven zijn een krachtig middel om (potentiële) klanten te benaderen en om meer omzet te halen uit bestaande klanten. Daarom is het de moeite waard om te investeren in nieuwsbrieven en andere vormen van e-mail marketing.

De voordelen van e-mail marketing

  • check Op maat gemaakte nieuwsbrieven
  • check Overzichtelijke verslagen
  • check Makkelijk te beheren database

Wil jij graag gebruik maken van e-mail marketing?

E-mail marketing is een vorm van directe marketing, je benadert je (potentiële) klanten namelijk rechtstreeks via een e-mail. Ook kun je jouw doelgroep makkelijk bereiken door middel van e-mail lijstsegmentatie.

E-mail marketing prijzen

Heb je vragen over e-mail marketing?

Je kan ook onze FAQ bekijken!

Vul dit formulier in, dan proberen wij zo snel mogelijk te helpen.

Wat anderen over ons zeggen

Veelzijdig bedrijf met uitstekende mogelijkheden voor op maat gemaakte producten. Hierbij wordt gebruik gemaakt van onder andere zelf ontwikkelde software.

Jeroen (Holtz Vloeren)

Heel betrouwbaar en fijn om mee samen te werken. Leveren goede kwaliteit en altijd snelle terugkoppeling!

Yasmina (Zenza)

Prettig bedrijf denken mee in het ontwikkelen en opbouwen van je website. Bij vragen kun je altijd vlot terecht en krijg je snel een antwoord. Wij zijn erg tevreden.

Hiske de Boer

Zeer tevreden over de service van Dotsimpel. Wij hebben een website laten maken met een sterke focus op het portfolio. Ik heb het proces als prettig ervaren; snel schakelen, niet alleen kennis op technisch vlak, maar ook sociaal sterk (waar het - met alle respect - bij andere techneuten nog wel eens aan ontbreekt) waardoor de communicatie prettig verloopt. (Vermoedelijk hierdoor ook) Gebruiksvriendelijk en bovendien een fijne sparringpartner voor online kennis in de breedste zin van het woord! Lees meer

Irene Fransen (Perdon)

Kwaliteit & Professionaliteit.

Esther (Stekjesbox)
navigate_next
navigate_before

Wil je meer weten?

Heb je nog vragen?

Wil jij graag meer weten over email marketing? Bekijk hier onze FAQ's of vul het formulier in.

Wat is e-mail marketing?

E-mail marketing is een vorm van directe marketing, je benadert je (potentiële) klanten namelijk rechtstreeks via een e-mail. Het is de moeite waard om te investeren in e-mail marketing omdat je mensen op verschillende manier benadert om informatie te delen. 

Verschillende soorten e-mail marketing

  • Nieuwsbrieven 
    • Nieuwsbrieven worden gebruikt om informatie te delen, dit kunnen bijvoorbeeld blogs of openingstijden op feestdagen zijn.
  • Acquisitiemails
    • Acquisitiemails zijn bedoeld voor commerciële doeleinden zoals een nieuwe aanbieding of kortingscode.
  • Rententiemail
    • Hiermee kun jij mensen terug winnen die een langere tijd geen aankoop hebben gedaan. Je kan een persoonlijke korting geven of reviews laten zien.
  • Promotiemail
    • Hiermee kun jij mensen terug winnen die geen aankoop hebben gedaan, maar wel iets in zijn of haar winkelmand heeft zitten.

Helaas mag je niet zomaar naar iedereen e-mails versturen, je moet hier wel toestemming voor hebben. Je kan jouw klanten vragen of ze een online formulier willen invullen met een naam en e-mailadres. Je kan ook in een bestelformulier om toestemming vragen, klanten kunnen aanvinken dat ze een nieuwsbrief willen ontvangen.

Als je nog geen klantrelatie hebt met de persoon, dan moet hij of zij eerst een opt-in geven.

Wat is een opt-in en opt-out?

Met een opt-in geeft de ontvanger van de e-mail toestemming voor e-mail contact, elke ontvanger moet vooraf toestemming geven voor het toezenden van een e-mail of een sms-bericht.

Met een opt-out geef je de ontvanger van de e-mail de mogelijkheid om zich uit te schrijven voor een e-mail. Een opt-out is verplicht om in je e-mail te melden.

Er is een Europese privacywetgeving genaamd 'AVG'. Deze wetgeving verplicht mensen om een opt-in en opt-out te gebruiken bij het versturen van commerciële e-mails.

Waarom e-mail marketing van Dotsimpel?

Wil jij graag gebruik maken van e-mail marketing van Dotsimpel? Wij gebruik een platform waarmee je makkelijk nieuwsbrieven kan maken en versturen, in dit platform zit een dashboard verwerkt met data over jouw verstuurde e-mails.

Bij Dotsimpel werken wij elke dag aan websites, webshops, online marketing en software. Wij hebben doen dit al sinds 2004, daarom hebben wij veel ervaring in dit vakgebied. Ben je nieuwsgierig? Neem dan een kijkje naar onze project en bekijk ook onze branchepagina voor meer informatie. Door onze programmeurs en marketeers kunnen wij telkens weer onze doelen behalen en onze klanten tevreden stellen.

Wij werken onder andere aan: 

Voordelen van e-mailmarketing

  • Met e-mails kun je makkelijk met klanten communiceren
  • Je kunt de juiste doelgroep aanspreken
  • Je kan e-mails personaliseren 
  • Een duidelijke database met e-mailadressen met bijbehorende gegevens en statistieken

Hoe lang is de looptijd van een e-mail marketing pakket?

De looptijd van een e-mail marketing pakket is 2 jaar.

Heb je vragen over e-mail marketing?

Je kan ook onze FAQ bekijken!

Vul dit formulier in, dan proberen wij zo snel mogelijk te helpen.