Er zijn een aantal ontwikkelingen in deze branche die het afgelopen jaar al naar voren kwamen, maar naar verwachting nog zullen aanhouden. De groei van pakketvervoer en post is, mede als gevolg van de coronapandemie, sterk gegroeid (een stijging van 34,8%). Één van de trends die hierin de voorgrond heeft aangenomen is gebruiksgemak.
De consument verwacht steeds vaker van organisaties uit deze branche dat personalistie mogelijk is. Denk aan het doorgeven van bezorgvoorkeuren, de gewenste leverdatum en tijdvak. Ook het tussentijds wijzigen van bezorging zien we steeds vaker terug. Voor de zakelijke partner zie je dat in gebruiksgemak bij het opvragen van offertes, het berekenen van prijzen of de mogelijkheid om direct te boeken. Deze flexibele opstelling vraagt om een geautomatiseerde werkwijze die je, als organisatie, kunt managen zodat alles soepel verloopt in het logistieke proces. Dit vraagt om een conversiegerichte website en een gebruiksvriendelijk content management systeem (CMS). Er zijn een aantal voordelen aan het afnemen van een website met CMS-systeem. Je kunt onder andere de website beheren zonder technische kennis, het is sterk gericht op online marketing (meer bezoekers naar je website trekken) én je kunt koppelingen eenvoudig beheren. Je kunt daarnaast ook gebruik maken van onze handige SEO-tool om de content op de website te optimaliseren.
Als ervaringsdeskundigen weten we wat er speelt in de markt en hoe je snel kunt inspelen op nieuwe ontwikkelingen en hoe je drempels uit de weggaat. Ben je nieuwsgierig naar alle mogelijkheden? Plan dan direct een gesprek in.