Menu
Verzekeringsbranche voorbeeld

Procesautomatisering verzekeringsbranche

De behoefte naar gepersonaliseerde (slimme) verzekeringen groeit in de verzekeringsbranche. Niet alleen wil je als klant verzekeringen snel kunnen vergelijken, maar je wilt ook een verzekering die aansluit op jouw situatie en levensstijl. Dit is aantrekkelijk voor zowel verzekeraar als de klant, omdat je zo verzekeringspakketten kunt aanbieden. Ook de bereikbaarheid en contactmomenten van de klant met de organisatie speelt een steeds grotere rol in het maatwerk. Procesautomatisering en een geïntegreerd software systeem voor contactenpunten (virtueel assistent, telefonie en contactformulieren) kunnen hiervoor een interessante tools zijn.

Innovatie in de verzekeringsbranche

Deze verkoop- en service kanalen dienen naadloos aan te sluiten op mobiele apparaten en backoffice systemen. Binnen deze sector zie je dat sommige platformen bepaalde essentiële onderdelen missen, zoals elektronische handtekening of het uploaden van een rekening.  Hierdoor is het alsnog nodig om papieren documenten aan te leveren of word je naar een aparte webbrowser gestuurd. Uit onderzoek van Verzekeringvergelijk.nl blijkt dat slechts een kwart van de verzekeraars een mobiele website beschikbaar heeft voor smartphone of tablet. Zonde, want hier kun je veel meer uit halen!  

Benieuwd hoe jij de werkprocessen binnen de organisatie kunt optimaliseren? Plan dan direct een  adviesgesprek in, wij zijn bekend met de verzekeringsbranche dus bij ons ben je in goede handen. 

Uitdagingen in de Verzekeringsbranche

  • done Gemakkelijk en snelle koppeling tussen verschillende data
  • done Vereenvoudigen van processen
  • done Toegankelijk en navigeerbaar, ongeacht het apparaat

Eerst zien dan geloven?

Bekijk project

Benieuwd hoe wij dit oplossen?

Plan adviesgesprek in : )
Verzekeringsbranche voorbeeld
-->